国际教育网

繁体

新学期来了,你的Flag立稳了吗?

2021-03-01

关注



致知大门前别具一格的春联,将春节的喜悦延续到了3月的第一天。今天,致知校园恢复了往日的热闹,我们迎来了全新的学期!

 

寒假期间,校园并没有完全沉浸在寂静中。为了孩子们健康茁壮的成长,学校非教学员工提前一周就位,对全校的防疫安全工作,进行了细致的规划,并开展学校进行全面消毒工作,教室里的每一个角落、走廊上的每一根护栏,都有他们用心守护。

 

老师们也是提前到岗,进行教学工作相关准备,根据下学期教学目标和规划进行详细备课,探索天赋教育、丰富课程模式教学模式,进行积极研讨。


重返校园,老朋友,新同学……让这座校园释放着全新的活力。回首上学期,一步一个脚印的足迹是我们成长的凭证,致知也在教学质量、管理、学生生活等多方面赢得了家长的赞赏并在社会上获得良好的口碑。站在全新的节点上,每个人对未来都心怀期待。

 

新学期伊始,你在心中立下了什么Flag?打算以怎样的姿态前行?

 

这次,我们收集了一些大家的Flag,一起看看新学期他们的小目标。



01


02


03


04


05


06


07


08


09


10



 来自学术校长Michael Cascianelli的 

 新学期致辞 

Welcome back to all students, teachers and staff members at Beijing Enlighten School to start our Second Semester. In celebrating our local and global identity, we wish to begin by saying how wonderful it is to see old and new students all here.


Identity is indeed a word that resonates in all our lives as individuals. If you are here, we all want to make sure that your individual story and your voice gets heard and that you can feel how much value you are for BES.


As PRINCIPLED members of our BES Community, we want to act with integrity and honesty, taking responsibility for our actions. In praising our Chinese identity, we wish to be REFLECTIVE in considering our learning and experience from the lenses of other students who do not get the same educational opportunities and need support.


This second semester let's show empathy, compassion and respect towards others' feelings to ensure that CARING becomes a visible feature of BES students and staff members.


In this global and local identity, we have a personal commitment to service and to make a positive difference in the lives of the people who are part of our daily lives here and in our broader community.


We are all BES learners in communicating, thinking and inquiring into topics that are sometimes bigger than us. In courageously walking through the doors of this beautiful school, let’s start this second semester with great energy and showing how proud we are to be part of our school and community.


May we all have an engaging, enjoyable second semester full of enthusiasm for discovering new knowledge and applying it to our lives.

欢迎各位同学、老师和教职员工返校,共同迎来北京致知学校的第二个学期。开学伊始,我们非常开心地看到新老学生汇聚在此,共同庆祝我们作为中国公民和全球公民的身份认知。


身份,确实是一个在我们每个人的生活中都能引起共鸣的词。在致知,我们所有人都想确保你的个人故事和你的声音被听到,让你感受到你对致知的价值和重要。


作为致知社区有原则的成员,我们希望以正直和诚实的态度行事,为自己的行为负责。在赞扬我们中国人的身份时,我们希望反思一下我们从其他没有同样教育机会并且需要支持的学生那里学到的知识和经验。


在第二学期里,让我们对他人的感受表现出同理心、同情心和尊重,以确保关爱成为我们致知学校学生和员工的一个明显特征。


在全球公民和中国公民的身份上,我们有一个个人的承诺,以服务于我们在这里生活的每一个人以及更广泛社区的人们,并为此做出积极的改变。


我们都是致知的学习者,善于交流、思考和探究一些话题,而这些,有时候比我们自身更重要。勇敢地走进这所美丽的学校,让我们充满活力地开始第二学期的学习,并且向大家展示,作为我们学校和社区的一员,我们有多么地骄傲和自豪!


祝愿大家度过一个愉快的新学期,充满热情地去探索和发现新知识,并应用到我们的生活中去。



▲向左滑动查看中文



成长路上,

每一次设定的小目标,

都是改变自己的正能量。

从今天开始,

让我们把Flag立稳,

心怀梦想,向着目标行进。




#

声明:本文内容为国际教育号作者发布,不代表国际教育网的观点和立场,本平台仅提供信息存储服务。

免费联系北京致知学校

每天限50个名额

联系学校

提交成功后可以直接一键联系学校哦!

北京致知学校

课程设置:IB课程,AP课程,Alevel课程,美国课程,英国课程,加拿大课程,IGCSE课程,香港DSE课程,香港课程

学费区间:10-23.8万

快速匹配适合您孩子的学校

全国500所国际学校大全 / 3分钟匹配5-8所 / 1年名校升学备考托管服务

立即匹配

家长关注

为你推荐

预约看校

提交