国际教育网

繁体

苏州工业园区海归人才子女学校|在珍贵的少年时光 要像松鼠一样勤奋

2020-10-27

关注

今天上午,海归学校初中部首次独立举行升旗仪式。仪式伊始,伴随着《歌唱祖国》的动人旋律,初中部国旗护卫队踏着坚定的步伐,缓缓护送五星红旗进场。升旗手认真仔细地系好国旗,在雄壮的国歌声中,将国旗缓缓升至杆顶。在秋日的朝阳下,在场师生深怀对祖国的无限热爱和崇高敬意向国旗行注目礼,祝福伟大祖国繁荣昌盛、国泰民安。



主持人:9.1胡诚,9.3谭佩钰

升旗手:9.2张魏凡,8.4傅澳

护旗手:9.1李佳慧、刘缘,9.2王玥尧、陈可欣,9.3王怿畅、窦则煦,8.1孙正浩,8.3冯元,8.5徐境远,7.1董经纬

 


随后,初中部校长刘晓红发表了国旗下讲话。刘校长在讲话中表示,现代社会瞬息万变,没有人敢肯定地预测自己的将来。越是在这样的情况下,越是要认真地考虑自己的奋斗目标,并为之付出行动,就像小松鼠一样,勤奋、努力。




刘校长发言稿 ▼

左右滑动以切换中英文

Swipe between Chinese and English



松鼠与少年


亲爱的同学们、同事们早上好!

我今天国旗下讲话的题目是松鼠与少年。美丽的秋天已经到来,当人们在享受秋日美景的时候可爱的小松鼠们却在忙碌着。它们努力地采集着各种各样的坚果并储存起来,为即将到来的冬天做准备。若是谁不努力的话这个冬天它可就难熬啦!


 而你呢,亲爱的少年们?在这个该拼搏的年纪,你在像小松鼠们一样为将来而勤奋努力吗?你知道你的将来是什么样吗?不,你肯定不知道,也没有人知道。这个世界变化得实在太快,以至于没有人敢肯定地预测我们的将来是什么样的。不说太远,就说说10年以后吧。那时候大家应该是22到26岁,也就是处于你的大学时代。也许已经开始考虑大学毕业后的工作问题。可是大家知道吗?目前45%的工作10年以后都将不存在,而10年后85%的工作目前还不存在。如何为未来准备好呢?除了制定目标、计划,其余你所能做的就是像小松鼠一样,勤奋、努力,别无他选。


 在你这本学生作业册子上,你已经设定自己的目标了吗?长大后你打算如何为这个世界做贡献?帮助解决干净水源的问题?人类饥饿的问题?还是为保护野生动物做出自己的努力呢?我们所生活的社区,或者我们的世界还有那么事情你可以做,有那么多的问题需要你来一起解决。如果你已经设定自己的目标,这非常棒!若是还没有,请认真地考虑你的奋斗目标。因为若是没有目标,我们很容易会迷失自己,这跟旅行没有目的地是一样的危险。


 那么接下来的事情我们都知道,就是行动:每天准时到校、到教室一坐下来就开始晨读、每节课按时到教室、课堂认真听讲、认真思考,按时上交各项作业。尊重身边所有人、无论在哪里都保持良好的行为举止,努力为你的学院加分,成为OCAC的模范学生。所有这些听起来都很简单,但如果你坚持把这些都做好了,你也就会为你的将来做好准备。作为校长,我相信你能做到,你的所有老师们相信你,你的家长也一样相信你。我们都随时准备着引导你,支持你。


请像松鼠一样勤奋、努力,也请用心享受珍贵的少年时光!



Good morning, my dear students and colleagues,

The title of my speech today is Squirrels and Teenagers. Beautiful Autumn is here with us. Squirrels are busy preparing for the coming winter. They work hard to collect some kinds of nuts otherwise they won’t survive the cold winter.

 

How about you, teenagers? Are you preparing for the coming winter, or your future, like squirrels? Do you know what your future will look like?  No. None of us knows. The world is changing so fast that no one is able to predict what our future will  look like. Let’s think about in 10 years.  At that time, you will be in your universities, maybe considering about your jobs. You know what? In 10 years, 45% of jobs won’t exist in 2030, and 85% jobs haven’t been created yet. How can we get ready for our future? Beside setting goals for yourself, what you can do is like squirrels, study hard and try your best. Nothing else.

 

Have you set your goals in your homeroom handbook? How do you want to contribute to the world when you grow up?  Do you want to help with clean air?  Hunger? Wild life? There are so many things you can do and so many problems you can help to solve. If you have a goal already, that’s great! Please go for it. If not, please think about it seriously and set a goal for yourself, because if you don’t it’s very easy to get lost, just like a trip without a destination. It’s dangerous!

 

 

Then, we all know the next step  is to take action. Arrive at school on time,  start reading as soon as you sit down in the classroom, be punctual to all your classes, listen carefully and think creatively, and hand in your assessments in time. Respect all people around you, behave well no matter where you are, try to earn points for your houses and be OCAC modals. All those sound easy but if we insist doing it well, you will be ready for your future. I believe in you, all teachers believe in you and your parents believe in you. We are here all the time to support you. Work hard like squirrels and enjoy your precious teenager life!

 



左右滑动以切换中英文

Swipe between Chinese and English




 少壮不努力,老大徒伤悲。在最该奋斗的少年时光,我们不应被安逸困住了前进的脚步。让我们行动起来,让奋斗成为青春最美的注脚!再次感谢初中部所有师生的努力,下一周的升旗仪式将由高中部举行,我们共同期待





声明:本文内容为国际教育号作者发布,不代表国际教育网的观点和立场,本平台仅提供信息存储服务。

免费联系ocacsuzhou

每天限50个名额

联系学校

提交成功后可以直接一键联系学校哦!

苏州工业园区海归人才子女学校

课程设置:IB课程

学费区间:8~18万/年

快速匹配适合您孩子的学校

全国500所国际学校大全 / 3分钟匹配5-8所 / 1年名校升学备考托管服务

立即匹配

家长关注

为你推荐

预约看校

提交