国际教育网

繁体

同心之言 其香如兰——IBPYP协调员教研感想

2021-10-08

关注

同心之言  其香如兰

Words with one heart are as fragrant as orchid

IBPYP协调员教研感想

Thoughts on teaching and research of ——IBPYP Coordinator

路漫漫其修远兮,吾将上下而求索。开学以来,在全体教师的共同努力下,华美外国语学校的IB课程体系高效运行、稳步推进。每周一晚,老师们在下班后都会不辞辛苦参与培训、教研。

Since the beginning of school, with the joint efforts of all teachers, the IB curriculum system of Huamei Foreign Languages School has been running efficiently and steadily.

上周的活动依然多姿多彩,老师们积极参与其中,合作备课。正所谓三人行必有我师,在华美学校我看到了勠力同心、同舟共济的教师团队,感受到了坚定不移、勇往直前的工作氛围。古人云:二人同心其利断金,同心之言其香如兰。拥有这样的团队,我毫无保留地相信我校的发展定能扬帆起航、乘风破浪。

Last week's activities are still colorful, and teachers actively participate in them and prepare lessons together. In Huamei School, I saw a team of teachers working together in the same boat, and felt the working atmosphere of steadfastness and courage.


说起集体备课的好处那真是不可胜数,接下来就简单列举几条:


一、集体备课节省了大量的备课时间,

减轻了劳动强度。


老师们共同完成同一项任务,集思广益,取长补短,这样可以让我们有更多的精力和时间服务于学生。

Collective lesson preparation saves a lot of lesson preparation time and reduces labor intensity.


二、集体备课能使我们资源共享,

提高教学效率。


当今社会仅靠一本教材和教参已经无法满足现在课堂教学的需要了。老师们共享教学资源,弥补了书本材料的不足,丰富了课堂教学内容,提高了课堂效率。

Collective lesson preparation can make us share resources and improve teaching efficiency.


三、集体备课活动有利于帮助我们提高课堂的教学效益,提高教学水平。


集体备课研讨活动能充分发挥备课的作用,使我在和其他老师交流时碰撞出智慧的火花。年轻人思维活跃,老教师经验丰富,通过交流,大家可以取长补短,形成最佳的课堂教学方案,有利于提高教学效率,提高教学效果。

Collective lesson preparation activities can help us to improve classroom teaching efficiency and teaching level.


四、集体备课给我们提供了一个集体

反思探讨的舞台。


教师在反思中逐渐认识到合作反思的作用,每次集体备课活动开始后,我们大约利用半个小时的时间,先进行过去一周教学内容、教学行为的反思,俗话说:纸上得来终觉浅,绝知此事须躬行。因此在教学活动实践后进行教学反思是很有必要的。由于我们组的教师在集体中反思,在反思中备课,使我们的教学设计有了很大的提高,有了好的教学设计来指导课堂教学实践,课堂的教学效率就有了保障。

Collective lesson preparation provides us with a stage for collective reflection and discussion.


总之,集体备课是实现资源共享的一种重要形式。围绕课堂教学,通过集体参与,共同讨论,互相启发,彼此交流,集思广益,有利于教师在备课过程中较好地掌握课堂教学的基本环节,搞好课堂教学效率,有利于教师在备课过程中进行教学研究和讨论,改进和创新教学方法,整体提高学校的教学质量。

Collective lesson preparation is an important form to realize resource sharing. Focusing on classroom teaching, through collective participation, joint discussion, mutual inspiration, mutual communication and brainstorming, it is beneficial for teachers to better grasp the basic links of classroom teaching and improve classroom teaching efficiency, which is beneficial for teachers to conduct teaching research and discussion, improve and innovate teaching methods and improve the teaching quality of schools as a whole.


文图:刘倩倩 李若清

翻译:赵禹昕

审核:蔡敏

声明:本文内容为国际教育号作者发布,不代表国际教育网的观点和立场,本平台仅提供信息存储服务。

免费联系深圳市华美外国语学校

每天限50个名额

联系学校

提交成功后可以直接一键联系学校哦!

深圳市罗湖区华美外国语学校

课程设置:双语国际课程,香港DSE课程

学费区间:6.8-14.8万/年

快速匹配适合您孩子的学校

全国500所国际学校大全 / 3分钟匹配5-8所 / 1年名校升学备考托管服务

立即匹配

家长关注

为你推荐

预约看校

提交